
Lokalne pozycjonowanie firmowej strony
Lokalne pozycjonowanie firmowej strony to doskonałe rozwiązanie dla wielu małych i średnich firm, które chcą poszerzyć grono swoich klientów. Oczywiście, muszą to być firmy których działania mają wyraźnie lokalny charakter. Chodzi tutaj o to, iż lokalne pozycjonowanie, skupia się na nieco innych działaniach niż w przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego. Tutaj trzeba będzie nieco inaczej podejść zarówno do kwestii samej optymalizacji strony, jak i późniejszego zdobywania linków i kierowania ruchu na stronę.
Jak przeprowadzić lokalne pozycjonowanie firmowej strony?
Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym krokiem, będzie odpowiednio przeprowadzona optymalizacja. Chodzi tutaj o poprawę struktury strony internetowej tak, aby stała się ona bardziej przyjazna dla użytkowników jak również robotów indeksujących wyszukiwarek. W zasadzie, to na chwilę obecną możemy się skupić na wyszukiwarce Google, jako tej, najbardziej popularnej. Należy więc przeprowadzić następujące czynności:
- Dobór właściwych słów kluczowych – odzwierciedlających profil świadczonych usług firmy, ale też dopasowanych do trendów wyszukiwania. Trzeba sprawdzić co wpisują do wyszukiwarki nasi potencjalni klienci.
- Optymalizacja treści strony względem wybranych słów kluczowych – treść każdej podstrony serwisu musi być dopasowana do konkretnej usługi i zawierać wybrane wcześniej słowa kluczowe. Tak, aby robot wyszukiwarki miał możliwość poprawnego zakwalifikowania strony do konkretnej tematyki. Należy używać odpowiednich znacznikóo h1, h2, h3
- Optymalizacja meta title i meta description – czyli wskazanie wyszukiwarce głównych treści strony, które powinna wyświetlać bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
- Optymalizacja szybkości ładowania strony – czyli działania związane z wdrożeniem mechanizmu cache’owania strony, zmniejszenie wagi grafik
- Optymalizacja grafik zawartych na stronie – dodanie do grafik odpowiednich atrybutów alt i title, które także będą zawierać słowa kluczowe oraz ich odmiany
- Minimalizacja plików skryptów css i js – wykorzystanie odpowiednich wtyczek, które zmniejszą wielkość niezbędnych do działania skryptów i usuną z nich zbędne informacje.
- Linkowanie wewnętrzne – czyli odpowiednie wstawienie odnośników w treści każdej podstrony, kierując robota wyszukiwarki, oraz użytkownika do wartościowych treści w obrębie naszego serwisu.
Wygląda to na pierwszy rzut oka strasznie. Na pocieszenie możemy powiedzieć, iż są to tylko podstawowe działania, a w przypadku bardziej rozbudowanych serwisów jest ich jeszcze więcej. Niemniej jednak, lokalne pozycjonowanie firmowej strony nie jest aż tak bardzo wymagające. Wynika to z mniejszej konkurencji dla każdej z fraz kluczowych.
Zlecenie pozycjonowania lokalnego.
Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest, aby lokalne pozycjonowanie firmowej strony realizowane było przez odpowiednio doświadczoną w tym zakresie agencję SEO. Dobrze realizowane pozycjonowanie lokalne w Rybniku będzie zapewniać miarodajne efekty, w adekwatnym stosunku do ponoszonych kosztów. Warto tutaj jednak dokładnie sprawdzić ofertę wszystkich firm SEO, bowiem niektóre z nich stosują nieuczciwe praktyki. Mogą na przykład podpisywać umowy terminowe na rok z góry, przez co nawet przy braku jakichkolwiek efektów, trzeba będzie opłacać ich usługi przez cały rok.
Podsumowanie.
Generalnie, lokalne pozycjonowanie firmowej strony to doskonały sposób na zdobycie nowych klientów na swoje produkty czy też usługi. Jeśli będzie prawidłowo zrealizowane, to z całą pewnością przyniesie wymierne efekty, w zależności od budżetu przeznaczonego na działania.